راهکار نظارت تصویری ابری (cloud)

کنترل عمومی کنترل تصویری یکپارچه (ابری) راهکار نظارت تصویری ابری (cloud)

سیستم های نظارتی به عنوان بخش بسیاری مهمی از راهکارهای تامین امنیت شهری، باید دارای قابلیت جستجو، ذخیره اطلاعات به شیوه ای کارآمد و امن باشند.  با وجود پیشرفتهای بسیار زیاد دوربین ها، همچنان چالشهای زیادی در این زمینه باقی مانده است، چالشهایی نظیر:

·       خرید، نگهداری و توسعه سیستمهای ذخیره اطلاعات بسیار هزینه بر است.

·       ویدئو به صورت محلی ذخیره می شود، اینترلینکینگ ضعیف، و ضعف ساب سیستمها و فرمتهای رمزگذاری موجود در به اشتراک گذاری ویدئوهای فرامنطقه ای و جسنجوهای کارآمد 

·       شبکه ها نیاز به امنیت بیشتری دارند تا بتوان از نفوذ جلوگیری و از ارتباطات شبکه ای محافظت نمود. 

با استفاده از راهکار هوآوی برای نظارت تصویری ابری، می توان ویدئوها را بین ادارات و مناطق گوناگون به اشتراک گذاشت و از فاصله دور به ویدئوها دسترسی داشت و بطور آنلاین در آنها جستجو کرد و به سرعت شواهد و سرنخها را گردآوری نمود.  

در این راهکار می توان از دو روش ذخیره سازی استفاده نمود:  ابر ویدئویی VCN Video Cloud و OceanStor Cloud که در آن  تصاویر نظارتی بطور مرکزی ذخیره می شود و از امنیت داده های تصویری محافظت می شود. با این راهکار می توان سیستم را بطور انعطاف پذیر و ملایم  توسعه داد.

ابر ویدئویی VCN هوآوی

در راهکار های سنتی، برای دسترسی به ویدئوها، استریم فورواردینگ، ضبط،پلی بک، مدیریت، بک آپ یا گرفتن نسخه پشتیبان، و مرتب کردن دیسک disk array  از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود. اما تکنولوژی ابر ویدئویی VCN  موجب تسهیل عملیات شبکه و نگهداری می شود و با بکارگیری باکسهای all-in-one و قابل توسعه، میزان سرمایه گذاری لازم برای تجهیزات را کاهش می دهد.

 

·       هر باکس از 256 کانال ویدئویی پشتیبانی می کند

·       باکسها را می توان به شیوه ای در کنار چید که ظرفیت سیستم افزایش یابد و برای دستیابی به مدیریت متمرکز می توان بین آنها ارتباط دوسویه برقرار کرد

·       نودهای VCN در مراکز پلیس به یکدیگر متصل می شوند و یک ابر نظارتی تشکیل می دهند

·       یک ابر می تواند  200000 کانال  ویدئوئی را پشتیبانی کند

با این راهکار می توان حداکثر 16 VCN مرتب شده (stacked) را مدیریت کرد و با اضافه کردن  یک VMU می توان این ظرفیت را به 128   VCN 3000s افزایش داد.  از جمله کارکردهای  می توان به  کنترل دسترسی یکپارچه، مدیریت ذخیره ویدئو، فورواردکردن  ویدئو استریم و اپلیکیشن های هوشمند اشاره نمود.

اینترفیس ها یا همان واسطهای کاربری باز ، امکان اتصال  بین سایر پلتفرمهای نظارتی  و دستگاه های موجود در مراکز فروش  اصلی را فراهم می کند. گسترده بودن این خدمات و مدیریت متمرکز آنها سبب می شود که این راهکار از قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری زیادی برخوردار باشد.

 

در این راهکار،  هفت نوع مکانیزم به کار گرفته می شوند:

·       ویژگی های امنیتی نظیر رمزگذاری AES، واترمارکهای دیجیتال و آپلود خودکار در هنگام عملیات بازیابی پس از قطعی شبکه

·       روش دسته بندی ابری (cloud clustering) تعادل بار شبکه  و محافظت مضاعف از نودها را تضمین می کند

·       معماری همگرا بطور قابل توجهی  نقاط شکست را کاهش می دهد و سبب صرفه جویی در هزینه های نگهداری و  سرمایه گذاری می شود

·       بکارگیری روش حفاظتی  بین آرایه ای (Inter-array) RAID سبب تعادل بار شبکه  و محافظت مضاعف می شود

·       محفاظت بینا آرایه ای (Intra-array) RAIDحتی در صورت خرابی چندین دیسک نیز ادامه می یابد و امکان باز یابی خودکار پس از جایگزینی چندین دیسک را فراهم می نماید

·       محافظت سخت افزاری شامل منبع تغذیه دوگانه، BIOS دوگانه، دیسک های OS دوگانه، پورت های مدیریت مجزا و امکان ریبوت از راه دور می شود.

ابر OceanStor هوآوی

ابر OceanStor هوآوی منابع ذخیره سازی  موجود در ادارات پلیس را در یک چارچوب واحد ادغام می کند و یک فضای نامگذاری سراسری (global naming space)و اینترفیس مدیریتی واحدی را تشکیل می دهد که دارای ویژگی های زیر است:

·       NAS های توزیع یافته: هر فایل ویدئویی به چند بخش تقسیم شده و روی هارد دیسک های مختلف و در نودهای گوناگون ذخیره می شود تا از خطای SPOF پیشگیری شود

·       محافظت لایه ای مضاعف از اسلایس های داده ها سبب می شود که بتوان کل نودها را بطور خودکار بازیابی نمود

·       توسعه یکپارچه و انعطاف پذیر از 3 نود به 288 نود:  یک سیستم فایل را می توان تا 40PB توسعه داد بی آنکه وقفه ای در خدمات ایجاد شود. ضمنا ظرفیت ذخیره و محاسبات  متناسب با افزایش نودها بطور خطی افزایش می یابد.

·       برای حفظ تعادل بار در فضای واحد دامنه، درخواست های کاربران جدید، بر حسب ظرفیت محاسبه و بار کاری فعلی نودها، بین آنها توزیع می شود.

هوآوی برای ادارات پلیس از تکنولوژی ذخیره OceanStor 9000   و برای ایستگاه های پلیس محلی  از سری S2600 و S5500 استفاده می کند. ویدئوهای ذخیره شده در ایستگاه های محلی پلیس بطور منظم روی مراکز داده شهری بارگذاری می شوند تا بتوان آنها را بطور متمرکز و یکپارچه مدیریت نمود و در صورت نیاز برای استعلام و جستجو استفاده کرد.