راهکار ارتباط اضطراری جاده ای

کنترل هوشمند ترافیک ارتباطات اضطراری بین جاده ای کشور راهکار ارتباط اضطراری جاده ای

همگام با رشد روزافزون نقل و انتقالات جاده ای، اپراتورهای جاده ها نیاز به سیستم های ارتباط فوری وقدرتمندی پیدا کرده اند که با کمک آن بتوانند رویدادهای اضطراری نظیر تصادف های شدید یا بلایای طبیعی زمین شناختی را بهتر مدیریت کنند.

در این زمینه، هوآوی خدماتی ارائه می دهد که موجب افزایش بازده عملیات اضطراری در جاده ها می شود، خدماتی نظیر ارتباطات یکپارچه، سیستم ویدئوکنفرانس برای مشاهده بلافاصله  موقعیت های اضطراری از راه دو و نیز ارسال چندرسانه ای. با استفاده از دستگاه های همراه نظیر گوشی های موبایل و تبلت می توان در هر زمان و از هر مکانی به  رویدادهای اضطراری جاده ای دسترسی داشت و به این ترتیب همکاریهای تعاملی و بازده تصمیم گیری ها در مواقع اضطراری افزایش می یابد.

در این راهکار هوآوی، روشهایی برای حل مشکلات اصلی سیستمهای ارتباطی فوری جاده ای اارئه شده اند، مشکلاتی نظیر:

·       سیستم های صوتی بطور کامل با یکدیگر هماهنگ نمی شوند و بنابراین نمی توان  بین سیستمهای صوتی ارتباط برقرار کرد

·       سیستم های برقراری کنفرانس ویدئویی و مانیتورینگ بطور مستقل از یکدیگر کار می کنند. بنابراین مسئولان تصمیم گیرنده نمی توانند به راحتی   با یکدیگر کار کنند یا ویدئوها را به سرعت به اشتراک بگذارند.

·        پلتفرم های اضطراری جاده فاقد قابلیت ارتباط چندرسانه ای هستند و بازده ارسال آنها نیز کم ومحدود است.

هوآوی با استفاده از تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطی مبتکرانه و قابلیت های منحصر به فرد صوتی و تصویری، موفق به ارائه راهکاری برای برقراری ارتباط فوری جاده ای شده است.

در این راهکار خدماتی ارائه می شوند که موجب افزایش بازده عملیات  اضطراری جاده ای می شوند، خدماتی نظیر ارتباط یکپارچه، سیستم ویدئو کنفرانس مجهز به نمایش آنی تصاویر جهت پایش شرایط اضطراری، و سیستم ارسال چندرسانه ای.  دستگاه های همراه مانند تلفن موبایل، لپتاپ و تبلت می توانند در سایت به این ویدئوها دسترسی داشته باشند تا نسبت به تصمیم گیریهای فوری مشورت نموده و فرامین لازم را صادر نمایند.  این راهکار کمک می کند که در شرایط بحرانی، تصمیمی کارآمد بر مبنای مشورت دسته جمعی گرفته شود.

این راهکار دارای معماری چندلایه است: لایه پشتیبانی، اپلیکیشن و نمایش.

وظیفه لایه پشتیبانی برقرار کردن ارتباط با سیستم  ارتباطی فوری جاده ایست که خود آن از دو بخش ویدئو کنفرانس و ارتباطات یکپارچه (UC) و سیستم ارسال چندرسانه ای تشکیل شده است.  وظیفه لایه اپلیکیشن این است که پلتفرم اضطراری جاده را مجهز به اینترفیسهای باز کند تا قابلیت هماهنگ شدن با اپلیکیشن های متفرقه را داشته باشد و قدرت عملکرد آن افزایش یابد.  لایه نمایش، رویدادهای محل حادثه را به صورت زنده و تصویری برای تصمیم گیرندگان رده بالا نمایش می دهد و امکان به اشتراک گذاری مستقیم  ویدئوها با شورای فرماندهی و پایش و مراکز اعزام نیرو را فراهم می کند. شایان ذکر است که با دستگاه هایی نظیر گوشی های هوشمند، پی سی ها و تبلتها نیز می توان از طریق این سیتسم ارتباط چندرسانه ای برقرار نمود.

ارتباطات یکپارچه

سیستم ارتباطات یکپارچه (UC) در لایه پشتیبانی قرار دارد و در مواقع  اضطراری بستری امن برای برقراری ارتباط  بین پرسنل مربوطه فراهم می کند.  این پلتفرم کارکردهای ارتباطی اصلی نظیر تماس های صوتی، کنفرانس صوتی و ارتباطات گروهی و نیز کارکردهای پیشرفته تری مانند تماس های trunking را  ارائه می دهد.

قابلیت های کنفرانس ویدئویی برای مشورت در موارد اضطراری

 در راهکار هوآوی از آخرین تکنولوژی های ویدئو کنفرانس  نظیر سیستم های ویدئوکنفرانس HD و  تعامل چند نقطه ای دیجیتال وایتبرد استفاده شده است. با استفاده از این امکانات می تواند رویدادهای اضطراری را به صورت مستقیم و زنده مشاهده و پایش کرد.  در شرایط بحرانی، گروه های مربوطه از این ابزارها برای  ارزیابی  موقعیت و گرفتن تصمیم جمعی استفاده می کنند.

 

 

 

ارسال چند رسانه ای

در این راهکار هوآوی از کارکردهای ارسال برای بهبود ارزیابی و صدور فرمان استفاده شده است. سیستم ارسال چندرسانه ای به سیستم های مانیتورینگ جاده متصل می شوند و به این ترتیب ویدئوهای زنده از شرایط جاده را به اشتراک می گذارند.  ویدئوهای زنده را می توان به ترمینال های ارسال سیار افراد مربوطه و نیز به اتاقهای ماینتورینگ و شورای مدیریت بحران و اتاق فرمان فرستاد.

از اینترفیسهای باز SDK  برای هماهنگ سازی با پلتفرم های اضطراری جاده استفاده می شود که امکان ارسال سریع اطلاعات در شرایط اضطراری را فراهم می کنند.

با بکارگیری راهکار مذکور، سازمان ها در مواقع اضطراری می توانند ارتباطات قوی و همگرایی با یکدیگر برقرار نمایند. این ابزارهای ارزیابی تصویری، نقش به سزایی در تصمیم گیری صحیح در مواقع بحرانی و اضطراری ایفا می کنند.